Tuesday, March 24, 2009

FIN 308...


oleh kerana aku tak tau nak watpe mlm ni, dan memndgkn aku pun dah lama tak post kat blog ni, aku ada stoli nak moli skit... hehehe... lgpun aku dah jnji nak cte psl bnd ni... pasal aku bertekak dgn lecturer aku dlu...


wktu 2 aku sem 3, aku repeat paper FIN 308 a.k.a investment (FaFa pun repeat skali) hahaha... 1st 2 weeks kuliah aku tak masuk kuliah sbb registration system uitm tgh down... FaFa sempat register, so dia pun masuk la klas 2... dia bgtau aku yg diorg sume dah ada grup masing2...

so nak dijadikan cte, mggu ke-3 aku pun masuk la klas 2... nama lecturer 2 pn. imani binti... binti ape ek? lpe plak aku... lantak la nama bapak dia ape pun... time final pun aku tulis pn. imani je... wktu 2 dia perasan aku br 1st time msuk klas dia... so dia pun pndg aku sblh mata je... hangen je aku tgk dia... mengajar tak penah snyum... mcm tak ikhlas pun ada... muka nak kerek je...

mmg spnjg klas 2 dia gitu je... so lpas klas aku pun pegi jmp dia... nak tny la psl grup 2... aku nak masuk grup mane... aku pun sembang elok2 la dgn dia... dgn penuh kesopanan aku tegur la dia... wlaupun dlm hati ada hangen skit...

aku : pn, mntak maaf la sy tak masuk klas2 sblm ni... sy br je td dftar utk subjek ni...
lect : (tanpa pndg aku lgsg) ni yg sy tak ske ni... awk pi msuk klas len la... sy tak ske la attitude cmni... klas dah 3 mggu stat awk br nak masuk.... bla bla bla... (dkat 5 mnit aku dgr dia membebel mrh2 aku)
aku : (dlm hati) ape hal plak org tua ni... tak psl2 nak mrh2 aku... aku tny elok2, dia nak melenting plak... tak fhm bhsa ke aku br je dftar sbjek ni... ni yg mencabar aura chan ho nam aku ni...

oleh kerana telinga aku ni dah nak ptus dgr dia asyik membebel dr td, aku pun dgn selambanya potong ckp dia... aku trus sound je...

aku : pn, pn ingat sy ni kebulur sgt ke nak dok klas pn ni... klu cmni cara pn ngajar sy pun tak ingin la... pn sape nak suh sy tkar2 klas... sukati sy la nak dok klas mane pun... yuran sy byr sndri la... bkn pn yg byr pun... klu pn yg byr takpe jgk... lg 1, org byr gaji, ngajar la elok2 skit... setakat wat muka tak ikhlas 2 bek tak yah ngajar...

dia pun terdiam kat situ... nsb bek bdk2 len dah kuar... 2 la, nak ikut kepala sndri je... kepala org pun tgk la jgk... kan dah kena 'bhsa' dgn aku... dia pun tak byk ckp dah... trus je ckp "awk msuk la grup mane2 pun"... haa, kan sng... klu ye pun tak ske aku jwb je cmtu dr td... klu nak tegur pun elok2 la... aku tny elok2... lpas 2 aku trus blah je la... lg nak dok situ lama2? tak dapek la...

lpas dr kejadian 2, dia pun mls nak amik tau sgt psal aku... lantak ko la... bknnya aku tak dtg klas lgsg (ponteng skit2 2 ada la... 2 pun dgn FaFa) hehehe... nsb bek aku lulus jgk paper 2... mknanya dia terima la 'teguran' aku dlu... FaFa kantoi lg... sian dia... hahahah... sem ni dia tgh amik... tp bkn dgn pn. imani lg... dia pun mls nak ngadap org tua 2...

p/s: Liverpool 5-0 Aston Villa... next game - Liverpool vs Fulham at Craven Cottage...


-AdLi-

No comments: