Sunday, November 15, 2009

KeNaPa? BiLa?


kenapa semua ni harus terjadi...


kenapa perkara ni sering menghantui aku...

kenapa ujian begini menimpa aku...

dan kenapa perkara ini tak pernah berakhir...

aku sedih stiap kali perkara begini terjadi...

entah di mana silapnya...

aku tau semua ini adalah dugaan dari Tuhan semata-mata...

nak menguji hamba-Nya supaya sentiasa mengingati-Nya...

tapi smpai bila?

bertahun lamanya dia menanggung sengsara...

memendam perasaan entah untuk smpai bila...

bibir tersenyum hati entah siapa yg tahu...

tawa semata-mata mengabur luka dan lara dalam jiwa...

bila sume ni akan berakhir?

aku sendiri belum nampak cahaya di akhirnya...

namun aku tetap berharap kebahagiaan abadi...

ketenangan diri akan menjadi milikya...

suatu hari nnt...




-aRJuNa-

No comments: