Monday, November 30, 2009

KeNaNGaN AiDiLaDHa...


aidiladha dtg lagi...
wlaupun agak lambat untuk cte pasal raya...
tp aku ada 1 kngan yg aku agak susah nak lpekn psal aidiladha ni...

sume org tau aidiladha org pggl hari raya Haji...
ataupun hari raya korban...
sempena pengorbanan Nabi Ibrahim yg sggp untuk menjadikan anak lelaki baginda, Nabi Ismail untuk dijadikan sembelihan semata2 menyambut seruan Allah...
dan kesggpn Nabi Ismail untuk dijadikan sembelihan juga semata2 menyambut seruan Allah...

dan disebabkn itu jgk la aku tertipu wkt kecil dlu...
rsnya wkt 2 aku br drjh 1...
abah pggl aku untuk bncgkn 1 prkara (bunyi mcm serius gle... pdhal ape je yg aku time drjh 1 dlu)
dia mulakan la cte Nabi Ibrahim yg terpaksa korbankan anaknya pd hari raya Haji...
dan dgn sdihnya dia ckp dia pun terpaksa wat cmtu kat aku...
dia kata sume org kena korbankan anak lelaki sulung pd hari raya Haji...
korg bygkan la ape yg aku rs time 2... cuak beb!!
mungkin aku tak sekuat Nabi Ismail untuk terima bnd ni...
huhuhuh...

last2 br aku tau aku kena tipu...
tp serius aku mmg dah cuak gle...
cmne la prsaan Nabi Ibrahim dgn Nabi Ismail wkt 2...
apetah lagi perasaan seorg ibu bernama Siti Hajar menerima hakikat bahawa anaknya akan dijadikan korban...
mmg kuat iman diorg semata2 berjuang di jln Allah...
sbb 2 diorg layak digelar Nabi dan Rasul...

wlaupun bnd ni nampak remeh tp skrg2nya aku sdr...
btapa bsrnya pengorbanan Nabi2 dan Rasul2 untuk berdakwah dlu...
shgga la Islam bleh berkembang smpai yg kte tgk hr ni...
Alhamdulillah...


-aRJuNa-

4 comments:

PrInCeSs Q said...

cuak eaa??
ahahahah...nk tergelakk rasee

PrInCeSs Q said...

qist da tukar linkk keroll tuhh...huhuhu

@re-you said...

cite yg best...tp sape suruh cayer??? hihihihi

MaWaR_aRJuNa said...

time 2 drjh 1...

mmg la caye ape org ckp...

nak2 bapak sndri...

huhuhuh...