Monday, May 24, 2010

PaDa SuaTu HaRi...


ku menjalankn kerja seperti biasa..
melayan setiap pelanggan dengan tertib..
hingga sampai ke seorang pelanggan ini..
aku masih lagi ingt..
ketika itu keadaan sangat2 la sibuknye..
dgn Q ktiga2 kaunter pjg..
aku ingt plggn ni.. dia regular custmer kteorg..
time tu aku amek mcm biase jgk la..
mcm custmer2 yg lain..
shingga la bila aku nk amek order dia tetiba dia ckp..
"...dek,amek dlu order akk yg kt sna tu.. dia da lma Q..."
aku pun pndang la org yg dia mksudkn..
akk tu mgandung dan tgh myndar kt dinding..
mybe sbb pnt n lma sgt tunggu..

aku pun pgl la kakak tu utk amek order dia..
mula2 akk tu mcm pelik gak.. knp aku tetibe je pgl dia..
aku ckp tkpe akk order je dlu..
smbil aku packing order akk tu.. aku trpkir sjenak..
msih ad yg prihatin dgn keadaan skeliling..
kalau la kebanyakan msyrakat kita berperangai spt ini alangkah bgusnya..


~mawar~

No comments: