Monday, September 14, 2009

HaRi RaYa...


lama dah aku tak update blog ni... dekat sebulan dah... bukan disebabkan malas... tp takde port nak update blog... huhuhuh... kfc tmpt aku slalu lepak 2 ditutup sementara nak renovate... ni pun tumpang kfc tmpt len... lgpun mawarku blk kmpg 3 mggu smpena tutupnya kfc dia... so aku mmg mls lgsg nak kuar umah...


bila dah masuk bln 9 ni, takde cte len dah la selain raya... alhamdulillah puasa aku thn ni lebih berjaya berbanding 5 thn sblm ni... hehehe... perkara yg pling pntg utk raya sudah semestinya tiket bas blk raya... tiket dah bli, tp mlgnya aku br tersedar yg aku blk kmpg pd mlm raya... tu la padahnya bli tiket tak tgk kalendar... aku ingatkn raya hr senin, rpe2nya hr ahad... sayu woo blk mlm raya... klu ikutkn uitm stat cuti 19hb... aku ingatkan 19hb 2 hr jmaat... so dgn bgganya aku bli tiket 19hb, tgk2 19hb hr sbtu daa... dah la blk kmpg lewat shari, blk mlm raya plak 2... tak merasa la aku pose kat kmpg thn ni... moral of the story, sila pastikan tarikh, masa, hari dan tmpt nek bas serta turun bas selepas bli tiket k...

persiapan raya plak, tak besar pun... ber'bajet'kan duit yg abah aku ada bg skit, aku nak kena cermat btul2 sbb byk jgk yg aku nak bli utk raya kali ni... antaranya, baju raya (baju melayu dah siap, tggl t-shirt je lg), suar sehelai dua, butang baju melayu, kain songket, dan lain2... agak2 korg byk tak yg aku perlukan utk persiapan raya? yg pntg aku bli sume 2 kat uptown je.. tak bleh bli kat supermarket, mahal... huhuhuh...

di kesempatan ini jugak, aku sebagai insan biasa ini ingin menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf pd sesiapa yg mengenali diri aku dengan ucapan selamat hari raya, maaf zahir dan batin... ampunkan segala kesalahan yg pernah aku lakukan, tak kesah la dari segi percakapan dan perbuatan... sesungguhnya aku tak sengaja nak wat korg terasa, klu sengaja pun lebih berniat utk bergurau... skali lgi, mntak maaf dr ujung rmbut smpai ujung kaki...

selamat hr raya utk sume... hati2 kpd sape2 yg nak blk kmpg nnt, especially pd yg memandu sndri... kepulangan anda utk dirai, bkn utk diratapi... ingatlah org yg tersayang...


SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN


-aRJuNa-

No comments: